I polimeri prevenu a nebbia potenzialmente periculosa durante a visita di u dentistu

Durante una pandemia, u prublema di e goccioline di saliva aerosolizate in l'uffiziu di un dentistu hè acutu

I polimeri prevenu a nebbia potenzialmente periculosa durante a visita di u dentistu
Durante una pandemia, u prublema di e goccioline di saliva aerosolizate in l'uffiziu di un dentistu hè acutu
In un articulu publicatu sta settimana in Fisica di i Fluidi, da AIP Publishing, Alexander Yarin è i so culleghi anu scupertu chì e forze di un strumentu vibrante o di un trapanu di u dentistu ùn sò micca currispundenti per e proprietà viscoelastiche di polimeri di qualità alimentaria, cum'è l'acidu poliacrilicu, chì anu adupratu cum'è un picculu additivu per l'acqua in i paràmetri dentali.

I so risultati eranu sorprendenti. Micca solu una piccula miscela di polimeri hà eliminatu cumpletamente l'aerosolizazione, ma l'hà fatta cun facilità, esibendu a fisica polimerica fundamentale, cume a transizione di bobina-stretch, chì hà servitu bellu u scopu previstu.

Anu testatu dui polimeri approvati da a FDA. L'acidu poliacrilicu si hè rivelatu più efficace di a gomma xantana, perchè in più di a so alta viscosità elongazionale (elevate sollecitazioni elastiche in stretchimentu), hà rivelatu una viscosità à cesoia relativamente bassa, ciò chì facilita u pompamentu.

"Ciò chì era surprisante hè chì u primu esperimentu in u mo laburatoriu hà dimustratu cumpletamente u cuncettu", hà dettu Yarin. «Hè statu stupente chì sti materiali eranu capaci di suppressione cusì faciule è cumpletamente l'aerosolizazione da l'attrezzi dentali, cù forze inerziali significative implicate. Tuttavia, e forze elastiche generate da i picculi additivi polimerichi eranu più forti. "

U so studiu hà documentatu a violenta splusione di sacche d'acqua furnite à denti è gengive chì l'utensile dentale aerosolizza. A nebbia di spruzzatura chì accumpagna una visita à u dentistu hè u risultatu di l'acqua chì scontra a vibrazione rapida di un arnesu o a forza centrifugale di un trapanu, chì sbocca l'acqua in piccule goccioline è li propulsione.

U mischju di u polimeru, quandu hè adupratu per irrigà, suprime i scoppi; invece, e macromolecule polimeriche chì si stendenu cum'è e bande di gomma limitanu l'aerosolizazione di l'acqua. Quandu a punta di un strumentu vibrante o di un trapanu dentale si precipita in una soluzione polimerica, a soluzione fila in filamenti simili à serpenti, chì sò tirati indietro versu a punta di l'utensile, alterendu a dinamica abituale vista cù l'acqua pura in dentista.

«Quandu e gocce provanu à staccassi da un corpu liquidu, a coda di e gocce hè stesa. Hè quì chì e forze elastiche significative assuciate à a transizione di bobina-stretch di macromolecule polimeriche entranu in ghjocu ", hà dettu Yarin. "Suppressenu l'allungamentu di a coda è tiranu a goccia indietro, impedendu cumpletamente l'aerosolizazione."

—————-
Fonte di a Storia:

Materiali furniti da l'Istitutu Americanu di Fisica. Nota: U cuntenutu pò esse editatu per stile è lunghezza


Tempu di posta: Oct-12-2020